Blog has moved, searching new blog...

expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Wednesday 26 February 2014

Zlevanka sa sirom / Cottage cheese cake: zlevanka



Zato što je sunce došlo nakon tjedan dana kiše.
Tada treba uskočiti u kuhinju, izvući sve što imate u frižideru, izmućkati, promiješati, ispeći. Bez puno mudrosti jer sunčani dani to i zahtijevaju. Uživanje bez mozganja :)



Zlevanka ili zlevka sa sirom jedan je od onih recepata za koje kod kuće nemamo - e pa, baš to, recept. Sve se to nešto samo pomiješa i dobije se domaći komadić raja kojemu odgovaraju i ovakvi klišeizirani opisi.

Mene zlevka sjećanjem odmah odvede u one večeri kada se trebao potrošiti sir, a jelo nam se nešto slatko. Tad bi mama napravila zlevanku za koju sam ja mislila da mora postojati neka vještina ili neku ludi recept jer je jednostavno... too good to be true.

Sastojci su okvirni. Sigurno je da vam treba svježi sir, mlijeko, jaje, oštro brašno, malo soli i šećer. Smjesa mora biti gustoće kao, recimo, nadjev za štrudlu od sira (možda malo gušće), trebate ju obilno prelijati vrhnjem i zašećeriti po svom guštu.

I uživati u jednostavnosti :)

Sastojci

svježi sir - oko 200 g
mlijeko - otprilike 200 ml
1 jaje
oštro brašno
prstohvat soli
kiselo vrhnje (ili mileram)
kristal šećer

Uzmite otprilike 2 šake svježeg sira (oko 150 g) i razmrvite ga. Dodajte mu čašu mlijeka i promiješajte. Dodajte jedno jaje i promiješajte opet, malo posolite.
Zatim prosijte oštro brašno - malo pomalo, da dobijete gustoću nadjeva za štrudlu od sira.
Smjesu premjestite u namašćen kalup, poravnajte žlicom i bogato prelijte kiselim vrhnjem (tako da prekrijete cijelu zlevanku).
Pecite na 180°C da rubovi poprime zlatno smeđu boju. Na pola pečenja zlevanku dobro pošećerite kristal šećerom, a ostatak šećera iskoristite kad je zlevanka pečena.



***

Ingredients

cottage cheese - around 200 g
mlijeko - around 200 ml
1 egg
all purpose flour
a pinch of salt
creme fraiche
sugar

The ingredients aren`t exact because I never make this cake following a recipe. You  have to add every ingredient until the consistency is just right - it should be like a cottage cheese strudel filling, not too thick or dense, but also not too runny. It`s a popular "dessert" in Croatia :)

Mix the cottage cheese with the milk. Add salt and 1 egg, mix together. Add flour until you get the right consistency.
Spread the batter in a prepared pan and cover generously with creme fraiche.
Bake on 180°C until it turns golden on the edges. Sprinkle generously with sugar when it`s halfway done, and once again once it`s baked.

12 comments:

  1. Jel mi vjeruješ da nikad u životu nisam probala zlevanku? A tako mi dobro izgleda...moram se bacit na posao :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ne znam jel to želim povjerovat, ne znaš kaj propuštaš! :D Ajde, na isprobavanje ;) Hvala:)

      Delete
  2. Jako volim zlevanku. Baš ti je krasno uspjela.

    ReplyDelete
  3. Bas mi se svidja i pravim prvom prilikom, probala sam nesto slicno ali nikada sa sirom, izgleda tako fino i vazdusasto.:))))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Probaj, možda sam ja subjetkivna, ali meni su zlevanke savršene. Hvala :)

      Delete
  4. Kako dobro zvuči! I ostavlja još gomilu načina za služenje. Verujem da je vam koji je nosite u srcu iz detinjstva najlepša ovakva :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ma da, može se na puno načina poslužiti i pripremiti. Ali eto, baš nikad ju nisam drukčije jela. Ovo je moja omiljena zlevka :)))

      Delete
  5. I ja sam uvijek mislila da s njom ima puno posla i da postoji neka velika tajna a zapravo je jako jednostavno i baš kao što kažeš, dobijemo komadić raja na tanjuru. I tvoja zlevanka mi savršeno izgleda :)

    ReplyDelete
  6. zlevanka je jelo mojeg djetinjstva, mi smo jeli običnu sa vrhnjem, ali meni je svaka varijanta posebna i obožavam je, ova predivno izgleda

    ReplyDelete
    Replies
    1. I mog isto :) Jedno od najfinijih slatkih jela što se mene tiče :) Hvala, Nina!

      Delete