Blog has moved, searching new blog...

expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Sunday 5 May 2013

Pita od svježeg sira s kamilicom i sokom od bazge/ Cottage cheese pie with chamomile and elderflower syrup


U slastičarnice već dugo ne zalazim. Ima ih nekoliko koje su solidne i u čijim slasticama osjećam i nešto prirodno, ali većina (hrvatskih) slastičarnica me već davno razočarala. Tako sam nedavno bila uvjeravana da su slastice na jednoj zagrebačkoj lokaciji fantastične, fine, skoro pa da ispunjavaju snove... sve dok ih sama nisam probala. Na kilometre vidim margarin u kremama, suhe biskvite, žilava tijesta, a okus kod kojeg bi se trebalo moći razaznati namirnice, dijelove kolača, kod kojeg bi se trebala moći osjetiti svježina, pravi maslac, pravo slatko vrhnje, svježe voće - postaje neka nedefinirana smjesa masti i šećera.
I neće me više uvjeriti ni tuđe preporuke, ni lokacije u centru grada ni šarenilo boja i oblika slastica - želim pravo, iskreno, inovativno, domaće, sa srcem. Drukčije ne priznajem.




Nije mi namjera danas nikoga uvrijediti, no želim da ovo bude vodilja mog bloga. Iskreno, inovativno, domaće, sa srcem. Znam da ne tražim previše.

Zato danas imam jednu finu pitu od sira. Domaći svježi sir, jaja, kamilica i sok od bazge - nježnije ne može :) Arome se ne osjete toliko odmah, najbolje je kad je pita skroz ohlađena - tada do izražaja dolazi lagana kamilica u tijestu i nježna slatkoća soka. Ovo je inače moja omiljena pita od sira, radila sam ju i u obliku torte i uvijek je fantastična. Može i bez kamilice i soka od bazge :)


Prhko tijesto:
  • 200 g glatkog ili oštrog brašna (s oštrijim će biti rahlije, a s glatkim više kao kora)
  • 100 g maslaca
  • 1 jaje
  • 100 g šećera
  • 2 žličice smrvljenih cvjetića kamilice
Brašno prosijte i dodajte mu narezani maslac. Razmrvite maslac u tijestu, dodajte šećer, kamilicu i jaje te zamijesite tijesto. Zamotajte u plastičnu foliju i stavite u frižider na pola sata da se ohladi.
(Ako vam se čini da vam tijesto nije dosta meko i vlažno, npr ako imate manja jaja, onda dodajte žlicu kiselog vrhnja ili jogurta ili još jedno jaje).
Tijesto zatim razvaljajte i prenesite ga u namašćenu i pobrašnjenu tepsiju.


Nadjev:
  • 500 g svježeg sira
  • 200 g šećera
  • 3 jaja - odvojeno žumanjci od bjelanjaka
  • 2 žlice griza
  • 400 ml mlijeka
  • 1 limun - korica
  • 5 žlica nerazrijeđenog soka od bazge (sirup)
Izmiksajte žumanjke sa šećerom, dodajte im sir, griz, mlijeko, limunovu koricu i sok od bazge. Pomiješajte da se sve sjedini. Na kraju dodajte čvrsti snijeg od 3 bjelanjka i lagano ga umiješajte. Izlijte smjesu na tijesto i pecite na 150°C, 45 minuta.
Pitu u potpunosti ohladite prije posluživanja.



                                                                                                   ***
Pie dough:
  • 200 g cake flour or all purpose flour (with the all purpose flour the dough will be lighter and fluffier, and with the cake flour it will be more like a crust)
  • 100 g butter
  • 1 egg
  • 100 g sugar
  • 1 teaspoon crushed chamomile flowers
Sieve the flour and add the butter. Mix it and combine the flour with the butter, then add sugar, chamomile flowers and 1 egg. Make the dough, wrap it in plastic wrap and leave it in the fridge for 30 minutes. (If you think that the dough isn`t moist enough, just add a tablespoon of sour cream, yoghurt or another egg).
Roll the dough and transfer it to a pie plate.

Filling:
  • 500 g cottage cheese
  • 200 g sugar
  • 3 eggs - separate the whites from the yolks
  • 2 tablepoons of  semolina flour
  • 400 ml milk
  • zest of 1 lemon
  • 5 tablespoons of elderflower syrup
Mix the yolks with the sugar, then add cheese, semolina flour, milk, lemon zest and elderflower syrup. Mix to combine. Pour the mixture over the dough and bake for 45 minutes on 150°C.

When baked, let the pie cool completely.

20 comments:

  1. Jako mi se sviđa dodatak bazge u pitu, čim napravim ovosezonsku turu sirupa, obavezno ću isprobati tvoju pitu.
    Za slastičarne se slažem, one za mene zapravo ne postoje. Volim domaće kolače i točka!

    ReplyDelete
  2. već sam sretala recepte s cvjetiima kamilice i baš mi se svidjela i ova tvoja ideja

    ReplyDelete
  3. ovo je fantastično, jako zanimljiva i lijepa kombinacija!

    ReplyDelete
  4. Obožavam sir i kolače od sira, ali kamilica i bazga u kombinaciji sa sirom zvuče predobro! Svaka čast!

    ReplyDelete
  5. Po istim kriterijima i ja tražim kolače i slastice, da budu baš takvi kakve si navela, ali ih isto tako obično nađem samo kada izađu iz vlastite kućne radinosti. Ova pita mi je odlična ! Kamilica i bazga joj sigurno daju poseban okus, definitivno je bilježim za isprobati !

    ReplyDelete
  6. Wow...kakva kombinacija; Isprobavam prvom prilikom (malo teze ce mi biti naci bazgin sirup ovdje)!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Drago mi je da ti se sviđa, možda bi mogao i neki kupovni bazgin sok pomoći ili jednostavno cvijet bazge (ako nemaš sirup). Hvala :)

      Delete
  7. I ja se definitivno slažem po pitanju slastičarna i kolko god to glupo zvučalo, vjerujem da su moje torte i kolači finiji od kupljenih ;)...a ova kombinacija me oduševila!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja sam sigurna da jesu, iako ima i dobrih slastičarnica. Šteta što su u manjini. Hvala :)

      Delete
  8. uuuu odličan styling bloga :)

    ReplyDelete
  9. Ako ikada budeš otvarala poslastičarnicu.. molim te, pozovi me na otvaranje! I još jednom, moram da pohvalim dizajn. :*

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala, draga, na divnom komplimentu :)))

      Delete
  10. Se ve muy tentador muy sabroso,interesante las bayas de sauco las tengo y nunca las he comido,abrazos y abrazos.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tienen un olor precioso, tienes que usarlas :)))

      ¡Gracias, Rosita, abrazos!

      Delete