Blog has moved, searching new blog...

expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Wednesday 22 October 2014

Gost post: Happiness is Homemade i kolač s vrhnjem





Kod Emine sam već gostovala. Družile smo se i na njenom starom blogu s jednim tiramisuom, a i na 
novom blogu (Happiness is Homemade) s jastučićima punjenim ribizlom. Oba puta sam se provela tako lijepo da sam poželjela druženje ponoviti opet. Ovom prilikom kod mene :) 


Emina vas danas časti svojim divnim kolačem s vrhnjem i mislima o tome što ju inspirira u kuhinji. Lijepe riječi koje mogu nadahnuti svakog da se počne baviti onim najfinijim - kuhanjem :)

Kuhinja je moj mali raj – mjesto u koje se mogu zatvoriti kad sam pod stresom, opustiti se i 
zaboraviti sve brige. Doslovno me obuzmu opojni mirisi biskvita, čokolade i nježnih krema koji se šire kuhinjom i odvajaju me od stresne svakodnevnice. Divno je imati mjesto u koje možeš pobjeći kad ti je to potrebno. Kuhanje za mene nije samo terapija i prilika da zaboravim probleme, ono je za mene čista radost i rekla bih da je to jedna posebna vrsta ljubavi i strasti – to je ono nešto što radim srcem i dušom i to se osjeća u onome što pripremam svojim najdražima koji uvijek rado guštaju u rezultatima mojih eksperimenata. Smatram da nema koristi od recepta ako mu mi kao kuhari ili slastičari nismo u stanju udahnuti dušu, dati ono nešto zbog čega će degustatori zadovoljno uzdisati pri svakom pojedinom zalogaju. I to je ono što me inspirira – želja da uvijek iznova nadmašim samu sebe i da zadovoljim nepca svojih najdražih. Nekad sam zadovoljna kako mi nešto uspije a nekad nisam no nikad ne odustajem. I to je ono što bih preporučila svima: da ne odustaju jer u kuhinji ne postoji riječ nemoguće i ne postoje granice što znači da se uz malo truda i volje može baš sve što zamislimo. Dakle, „Life is a Kitchen. Put on your prettiest apron & whip up something incredible!“

































Kolač s vrhnjem

Kad sam prvi put čula za ovaj kolač mislila sam da su neki sastojci nespojivi no čim sam ga probala oduševila sam se okusima koji su se osjetili u svakom zalogaju. Iako na prvu možda nikad ne bih spojila kiselo vrhnje i puding u ovoj kombinaciji se savršeno nadopunjuju. Za recept mogu zahvaliti mami koja je kroz godine marljivo bilježila recepte da bih ih i sama jednog dana mogla isprobati pa ga danas dijelim s vama jer ovaj kolač zaslužuje svojih pet minuta slave. Osim što je sočan i mekan toliko da se topi u ustima, uistinu se brzo priprema i okusi su fantazija. Poslužite ga svojim gostima u bilo kojoj prilici ili si zasladite vikend i oduševite sve desertom koji je istovremeno i kreativan i jednostavan.






Sastojci za biskvit:

        5 jaja
         1 dcl ulja
         25 dkg šećera
         1 dcl vruće vode
        25 dkg brašna
         1 vanilin šećer
         1 prašak za pecivo
         2 žlice kakaa

Odvojite žutanjke od bjelanjaka pa bjelanjke izmiksajte u čvrsti snijeg. Žutanjcima dodajte šećer i pjenasto ih izmiksajte. Snijeg lagano umiješajte u smjesu od žutanjaka pa dodajte ulje, vodu i vanilin šećer te izmiksajte. Na kraju dodajte brašno i prašak za pecivo pa žlicom lagano povežite sastojke.
Kalup namastite i lagano pobrašnite.
Polovicu pripremljene smjese ulijte u kalup. U drugu polovicu smjese dodajte kakao i izmješajte. Sad smjesu od kakaa žlicom nanosite na smjesu koja je već u kalupu i to tako da radite male hrpice (točkice). Kako ćete nanositi tu smjesu ona će tonuti na dno kalupa.

Sastojci za fil:

         2 pudinga od čokolade
        1 l mlijeka
         6 žlica šećera

Fil je zapravo najobičniji puding od čokolade koji skuhate prema uputi s vrećice.
Vrući puding nanosite na smjesu koja je već u kalupu i to tako da opet žlicom radite hrpice od pudinga (kao što ste radili i sa kakao smjesom). Puding nanosite direktno na hrpice od kakao smjese.
Pećnicu zagrijte na 180°C.
Kolač stavite u pećnicu i pecite ga nekih 25 do 30 minuta (testirajte čačkalicom).
Gotov kolač izvadite iz pećnice pa pripremite preljev.

Sastojci za preljev:

         4 dcl kiselog vrhnja (prema želji i više)
         5 žlica šećera
         3 vanilin šećera

Za preljev samo u posudi pomiješajte sve navedene sastojke: kiselo vrhnje, šećer i vanilin šećer.
Preljev istresite na vrući kolač i ravnomjerno ga rasporedite.
Vratite kolač na još 5 minuta u pećnicu.
Nakon toga izvadite kolač iz pećnice i ostavite ga da se ohladi.
Kod posluživanja režite kolač na kocke pri čemu će se lijepo vidjeti uzorci koje ste napravili opisanim slaganjem biskvita i pudinga. Ne brinite ako ne narežete lijepe pravilne kocke jer kolač je jako sočan i mekani i užitak je zagarantiran bez obzira na sve.
U slast!




5 comments:

  1. Mmm, izgleda slasno i sočno.

    ReplyDelete
  2. Baš lijepo izgleda, divno gostovanje.

    ReplyDelete
  3. Evo da se još jednom zahvalim na pozivu i na krasnom druženju.. i meni je baš bilo drago <3

    ReplyDelete
  4. Nije mi jasno ovo lagano dodavanje bjelanjaka nakon čega se ta ista smjesa miksa i dodaju još neki sastojci na kraju koji se lagano umješaju? Jel nešto krivo čitam ili? :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ovo nije moj recept (dakle, kolegica je gostovala na mom blogu sa svojim receptom), ali odgovorit ću ja pa ako ćete imati još pitanja mogu vas uputiti i na Eminu, autoricu recepta :)
      Dakle, biskvit se radi tako da se razdvoje bjelanjci od žumanjaka. Žumanjcima se dodaje šećer i ta smjesa se miksa tako da postane pahuljasta i prozračna (nekoliko minuta). Ako vas daljnji postupak u tekstu zbunjuje, radite ovako: kad izmiksate žumanjke sa šećerom, toj smjesi dodajte ulje, vanilin šećer, vodu, brašno i prašak za pecivo i samo promiješajte kuhačom ili izmiksajte da se sastojci spoje. Onda one bjelanjke koje imate izmiksajte u snijeg i lagano kuhačom umiješajte u smjesu žumanjaka i brašna. To je to :)
      Onda tu smjesu podijelite na pola, u jedan dio dodajte kakao, a drugi dio ostavite ovakav kakav je :)
      Ja biskvite više-manje tako radim, ali ako Emini uspijeva ovako kako je napisala u receptu, vjerujem da bi i vama uspjelo :)
      Nadam se da sam pomogla, ako imate još pitanja slobodno ostavite komentar ili se javite Emini na njezinom blogu:
      http://happinessishomemade95.blogspot.com/

      Delete