Blog has moved, searching new blog...

expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Friday 9 May 2014

Lemon Meringue Pie + mojih 5 omiljenih slastica




Kad pokušavate sve, baš sve napraviti kako treba, na vrijeme predati svaki zadatak, točno obaviti svaki posao, što manje spavati kako biste što više radili, što brže jesti kako biste što manje vremena izgubili... tada, ponekad, izgubite sebe.

Tada na blogu recepti počinju stizati tek jednom mjesečno, mozak vam ode u krivom smjeru i postajete ono... ono što toliko mrzite. Osoba koja nema vremena sanjati, a ja sanjati moram. Bez toga nema života.




Jučer je, konačno, jedan velik dio poslova završio. Slijedi novi val, ali barem imam malo vremena da se vratim sebi. Ja sam, naime, itekako sposobna donijeti mir u svoj um, ali isto ga tako brzo i gubim. Kad god naiđe nešto što nije u mom planu, gubim živce, ne spavam, a najgore od svega - ne uspijevam se smiriti kuhanjem.





Zato sada vraćam svoj zen. Svoju unutarnju Anju koja mi govori da, kad je najteže, izađem iz stana i promatram pse kako se igraju u parku. Ili onu koja napravi savršenu šalicu capuccina, uzme čašu vode, sjedne do prozora i gleda u drveće. Živim, naime, u pravoj sobi s pogledom. Na svim adresama na kojima sam stvorila svoj dom.

To isto želim i od sebe i svog života. Uvijek živjeti u sobi s pogledom, uvijek primijetiti drveće kroz prozor i uvijek moći prizvati miris topljenog maslaca u svoje misli.

U hrpi tih želja, ostvaruju se neke, sasvim divne - uskoro ćete moje recepte moći čitati i na portalu Gastro.hr. Bit će to neki sasvim novi, neobjavljeni recepti, među kojima će biti i sasvim normalnih, slanih jela.

Najavljujem i seriju novih postova na blogu - kolumne svih boja, veličina i oblika. I tema, naravno. S receptom ili bez, ovisi o inspiraciji, ali vezane uz hranu, definitivno.

A sada slijedi cijeli niz isprika mojim kolegicama blogericama koje su me već daaaaavno, davno predložile za blogersku igricu u kojoj moram napisati svojih omiljenih 5 deserata. A ja to radim tek sada.
Grozno, da, ali ispravak slijedi:

Mojih 5 veličanstvenih

1. Palačinke. Jedne, jedine, omiljene. Najbolje na svijetu posipane kristal šećerom i prelivene sokom od limuna.
Nešto drukčiji receptić pronađite ovdje: Palačinke s bučinim sjemenkama i čokoladnim mousseom

2. U zlevku sam zaljubljena u svako doba dana i nema te dijete ni zdrave prehrane koja će me spriječiti da pojedem komad. Je li to dovoljno dobar razlog? Mislim da jest.
Recept: Zlevanka sa sirom

3.  Bakini štrukli s tikvicama i makom. Domaće tijesto, fini mak, ljetne tikvice, šećer u prahu. Jedan od onih domaćih okusa koje baka radi najbolje.
Ali, ja za vas imam spreman recept: Štrukli s tikvicama i makom

4. Torta iz mojih snova. Sacherica po prastarom receptu, sočna i čvrsta, prepuna čokolade i domaćeg pekmeza od marelica. Da mi ju netko ovako nasumce posluži, pala bih u nesvijest od divote. Najbolja.
Recept: Sacher torta

5. Moja najdraža, još otkad sam bila mala. Ja sam, naime, odrasla na domaćim jajima i kolačima s orasima. I do danas za mene ne postoji finija torta. Baš ovu mi je za svaki rođendan radila mama, a meni godinama nije palo na pamet da to promijenim. Sočna je, meka, bomba puna jaja, čokolade, oraha i maslaca. I vrijedi svaki zalogaj.
Recept: Torta s orasima i čokoladom

No, danas dijelim recept za nešto skroz drukčije. Klasičan američki desert, pita od limuna, tj Lemon Meringue Pie. Savršeno izbalansiranih okusa, kiselkasto - slatka, a neodoljivo lijepa. S mrvicom kardamoma, onako za šmek.
Recept prilagođen po uputama Marthe Stewart.



Sastojci:

Tijesto (kalup promjera 26cm)

200g oštrog brašna
200 g maslaca
korica jednog limuna
mljeveni kardamom – prstohvat (možete izostaviti)
prstohvat soli
prstohvat šećera

nekoliko žlica ledeno hladne vode

Izmrvite maslac u brašnu. Dodajte koricu limuna, kardamom, sol, šećer i vode toliko koliko treba da se zamijesi tijesto. Tijesto ohladite pola sata.
Razvaljajte tijesto, premjestite u namašćen i pobrašnjen kalup, stavite u frižider na pola sata (da se ne stisne u pečenju).
Na ohlađeno tijesto stavite foliju i grah ili utege za tijesto i pecite tijesto na 180°C, 30 minuta. (grah ili utezi se stavljaju kako se tijesto ne bi diglo tijekom pečenja)

Lemon curd:

150 g šećera
6 žumanjka
prstohvat soli
130 ml soka od limuna
1 limun - korica - naribana
200 ml vode
30 g gustina
100 g maslaca

Pomiješajte šećer, žumanjke, sol, limunov sok i koricu. Pomiješajte vodu i gustin, dodaj smjesi s limunom. Dodajte maslac, kuhajte na pari da se smjesa zgusne. Kuhati treba 15-20 minuta, da lemon curd poprimi gustoću pudinga. Ako vam je to previše kuhanja, možete kuhati i na laganoj vatri uz stalno miješanje - ali obavezno pazite da ne zagori i da se žumanjci ne skuhaju. Tada se vrijeme kuhanja smanjuje na otprilike 5 minuta.
Izlijte na pečeno tijesto.

Meringue

6 bjelanjaka
150 g šećera
prstohvat soli

Miksajte bjelanjke, sol i šećer u čvrsti snijeg. Stavite na pitu (na lemon curd), zapecite na 180°C, 3-4 minute, da šaum poprimi zlatnu boju.
Ohladite. 

***

Pastry:

200 g all purpose flour
200 g butter
1 lemon - zest
a pinch of ground chardamom 
a pinch of salt
a pinch of sugar
a few tablespoons of ice cold water

Rub the butter into the flour. Ad lemon zest, chardamom, salt, sugar and enough tablespoons of ice cold water to make a pastry. Refrigerate for 30minutes. Roll out the pastry, transfer to a cake pan, and refrigerate for another 30 minutes. 
Place pie weights on the pastry and bake for 30 minutes on 180°C.

Lemon curd:

150 g sugar
6 egg yolks
a pinch of salt
130 ml lemon juice
1 lemon - zest
200 ml water
30 g cornflour
100 g butter

Mix the yolks with the sugar. Add salt, lemon juice and zest. Mix the water with the cornflour and add to the lemon and egg yolk mixture. Add butter.
Cook over a pot of simmering water, 15-20 minutes. Cooked lemon curd should be as almoust as thick as pudding.
Pour over the baked pastry.

Meringue:

6 egg whites
150 g sugar
a pinch of salt

Beat the egg whites with the sugar and salt until stiff peaks form. Pour over the lemon curd in the pie, and bake 3-4 minutes on 180°C, unti golden.
Serve cold.






10 comments:

  1. Divna pita. Obozavam limun i cesto pravim poslastice s limunom.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja sam tek nedavno zavoljela poslastice s limunom i sad nema povratka, sve s limunom mi je fino! :)
      Hvala:)

      Delete
  2. Baš si nam nedostajala Anja! Dovoljno je da se trudiš da izađeš iz ludila i polako, kako godine prolaze sve ćešbiti bolja i bolja u distanciranju od problema, gužve i svega što nas uvek čeka u životu.

    Obožavam pite, pogotovo sa limunom. Sviđa mi se dodatak kardamoma. Jedino ne volim meringue :) Ali mislim da mogu ga zameniti sa šlagom od slatke pavlake. (verovatno ga ondak neću moći peći tako već prvo limun curd i koru pa onda staviti šlag od gore. Šta misliš?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bez problema gore možeš staviti šlag jer sve ti je pečeno/kuhano unaprijed. Tijesto je pečeno, na njega se izlije kuhani lemon curd, a to se sve zapeče kad ide meringue samo da on dobije boju (i da se termički obrade bjelanjci). Može i neko svježe voće gore, ili neki crumble od oraščića, čokoladna glazura...
      I vi ste meni nedostajali, nisam pratila blogove valjda mjesec dana :/ Na sreću, već sad osjećam da se sve lakše i lakše mičem od problema, barem onih koji nisu jako veliki :)
      :*

      Delete
  3. kad će više ti limuni? tek cvjetaju... :D
    odličan recept, probat ću što prije!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ma ovo je savršeno za sve koji imaju domaće limune! Naš limun je još premali za više plodova, ali ako imaš obavezno ih iskoristi :)

      Delete
  4. Sve sto je sa limunom mora biti ukusno i osvezavajuce. Moracu probati. Hvala sto si nam se pridruzila na zurkici. Veliki poljubac iz Novog Sada

    ReplyDelete
  5. Se ve delicioso¡¡¡¡¡ tengo que prepararlo me encanta su merengue alto,abrazos

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gracias, mándame una foto si lo preparas :)

      Delete